neděle 8. listopadu 2020

Zbojník duo

 V neděli jsme si dali trénink Rajbasu na Zbojníkovi. Dvě cesty s obtížností 6 šly na pohodu. A pak jsem se pořádně vytavil na cestě Tři veterání (7+), kde mi zůstal pomníček před poslední plotnou.

Z horolezeckého slovníku:

Rajbas= Hladké a ukloněné místo na skále, skoupé na chyty a stupy, přes které vede výstupová trasa. Leze se 'na tření' tj. lezec nepoužívá žádné chyty ani stupy, na nakloněné skále drží pouze třením o boty a ruce.

pozn.: Taky jsem nevěřil, že se dá lézt bez chytů, jen na tření. A jen ta spodní plotna po první převis (viditelné na spodním obrázku) mi napoprvé trvala přes 20 minut neskutečné námahy, pádů a nadávek.


Pomníček= Cesta, kterou jsem zkoušel, ale nevylezl. Zůstává mi jako pomníček do příští návštěvy skal.




Žádné komentáře:

Okomentovat